طراحي سايت در اصفهان سئو سايت در اصفهان
طراحي سايت در اصفهان طراحي سايت فروشگاهي اصفهان
طراحي سايت در اصفهان
23.10.1400
تحقيقات قبلي تأييد مي كند كه تفاوت هايي بين مردان و زنان در مورد ترجيحات طراحي وب سايت وجود دارد. تعداد كمي از محققان ترجيح دادهاند كه ترجيحات وبسايت بر اساس جنسيت (يعني مرد يا زن بودن) در كشورهايي كه معمولاً از نظر مردانگي در مقايسه با زنانگي بالاتر در نظر گرفته ميشوند، متفاوت است. به اين ترتيب، اين فرض ميكند كه تفاوتهاي كمتري بين مردان و زنان در جوامع زنانهتر وجود دارد، در حالي كه تفاوتهاي مهمتر در جوامع مردانهتر رخ ميدهد. براي آزمايش اين يون فرضي، ما در مجموع 955 شركتكننده را كه در شش كشور مستقر هستند بررسي ميكنيم. به طور خاص، ساختارهاي طراحي محتواي اطلاعاتي، طراحي ناوبري، طراحي بصري مدلسازي شده براي اعتماد وبسايت و رضايت وبسايت را بررسي ميكنيم. ما علاقه منديم كه مشخص كنيم آيا تفاوت هاي جنسيتي در كشورهاي با مردانگي بالاتر قوي و در كشورهاي با مردانگي پايين ضعيف است يا خير. ما همچنين بررسي مي كنيم كه آيا جنسيت روابط مختلف را در مدل ما تعديل مي كند يا خير. همانطور كه پيشبيني ميشد، در كشورهاي با مردانگي بالاتر، تفاوتهاي بيشتري بين مردان و زنان وجود دارد و جنسيت به احتمال زياد روابط موجود در مدل را تعديل ميكند. اين تحقيق پيامدهايي براي انعطاف پذيري ترجيحات طراحي وب سايت دارد و كارهاي قبلي را در مورد طراحي وب سايت در يك نمونه كشوري كه در آن مردانگي و زنانگي متفاوت است، گسترش مي دهد. مشاركت هاي نظري و مسائل طراحي شرح داده شده است.تفاوت هايي در درك تجربه اينترنتي بين مردان و زنان وجود دارد و اين تفاوت ها به تجربه خريد آنلاين منتقل مي شود (گاربارينو و استراهيلويتز، 2004؛ راجرزو هريس، 2003). به طور خاص، تحقيقات قبلي نشان ميدهد كه مردان و زنان ترجيحات متفاوتي در مورد طراحي وبسايت دارند و اين در يك محيط كسب و كار الكترونيكي صدق ميكند (Moss, Gunn, & Kubacki, 2008؛ Simon, 2001). بر اساس جنسيت (يعني مرد يا زن بودن يك نفر) تفاوتهاي مربوط به حضور اجتماعي آنلاين و لذت بردن آنها آشكار شده است (Cyr, Hassanein, Head, & Ivanov, 2007)، طراحي وب سايت و رضايت (Cyr & Bonanni, 2005; ماس، گان، و هلر، 2006)، هنجارهاي اجتماعي (زيمانسكي و هيس، 2000)، ريسك آنلاين
سئو سايت در اصفهان سئو سايت فروشگاهي اصفهان
سئو سايت در اصفهان
23.10.1400
(گاربارينو و استراهيلويتز، 2004)، يا اعتماد به وب سايت (آواد و راگووسكي، 2008؛ ريدل، هوبرت، و كنينگ، 2010؛ سباستين) و همكاران، 2008).در حالي كه برخي تحقيقات به تفاوت هاي جنسيتي و طراحي وب سايت در زمينه خريد آنلاين پرداخته اند، تقريباً هيچ تحقيقي اين موضوع را در سراسر كشورها بررسي نمي كند.مشخص است كه ترجيحات طراحي متفاوتي در فرهنگ هاي مختلف وجود دارد (Gefen, Geri, & Paravastu, 2007; Marcus & Gould, 2000) و اين ترجيحات پيامدهايي براي اعتماد وب سايت دارند.و رضايت از وب سايت (Cyr, 2008). اغلب، محققان از ابعاد فرهنگي هافستد (1984) براي مقايسه فرهنگي از پيش تعيين شده بين كشورها استفاده كرده اند (وينك و برنگمن، 2010). يكي از اين ابعاد مورد علاقه در تحقيق مجدد، فرهنگ هاي مردانه- زنانه است. به طور كلي، مردانگي به جوامعي اطلاق مي شود كه براي رقابت يا استقلال ارزش قائل هستند، در حالي كه زنانگي به ارزش هاي اجتماعي مانند ملايم بودن يا دلسوز بودن اشاره دارد (Hofstede, 1984؛ Srite & Karahanna, 2006). شواهدي وجود دارد كه نشان ميدهد تفاوتهاي جنسيتي ممكن است مدل پذيرش فناوري (TAM) را در فرهنگهاي مختلف تعديل كند، و اين رابطه ممكن است در فرهنگهاي مردانهتر در مقابل فرهنگهاي زنانهتر متفاوت باشد.در يك مطالعه مستقر در اسپانيا، سانچز-فرانكو (2006) تأثير جنسيت بر پذيرش و استفاده از وب را با استفاده از يك TAM با رتبه بندي دقيق كه در آن جريان و نگرش نيز در نظر گرفته شده بود، بررسي كرد. يافتهها نشان داد كه همانطور كه انتظار ميرفت، زنان در دستهاي از ويژگيهاي تحت عنوان «اجتماعي-عاطفي، بيانگر و جهتگيري بينفردي» از مردان پيشي ميگيرند، در حالي كه مردان در خوشهاي به نام وظيفهمحور، ابزاري و عاملي از مردان بيشتر ميشوند (همان، ص 22). ). با اين حال، غير منتظره و بر خلاف تحقيقات قبلي، سهولت درك شده بر نگرش مردان بيشتر از زنان تأثير گذاشت. سانچز-فرانكو نشان مي دهد كه رتبه بندي مردانگي متوسط براي اسپانيا ممكن است نتايج كلي اين مطالعه را كاهش داده باشد. به طور مشخص تر، او پيشنهاد كرد كه "رتبه مردانگي بالا نشان مي دهد كه كشور درجه بالايي از تمايز جنسيتي را تجربه مي كند."
برچسب: